3 Nisan 2013 Çarşamba

Yer Elması Zeytinyağlısı



Merhaba,
 
Bugün ilk kez yaptığım bir tarifim var. Yer Elması Zeytinyağlısı Oldukça pratik bir yemek, yalnızca soyması biraz zahmetli:)) Birde çorbasını denemek istiyorum.
 
Malzemeler,
 
1 kg Yer Elması
2 adet Patates
2 adet Havuç
1 adet Soğan
5-6 dal Maydanoz
2 adet kesme şeker
3 yemek kaşığı Zeytinyağ
1 adet Portakalın Suyu
1 su bardağı Sıcak Su
Tuz
 
Yapılışı;
 
Kararmamaları için yer elmalarını soyup doğradıktan sonra limonlu suyun içine koyun.
Soğanı yemeklik doğrayın. Tencereye zeytinyağını koyup ısıttıktan sonra soğanı, tuzu ve şekeri ekleyip hafif pembeleşinceye kadar kavurun. Temizlenmiş ve verev doğranmış havuçları ekleyip 5 dakika kavurun.
İrice doğradığınız patatesleri ekleyip yine 5 dakika kavurun.
En son dörde böldüğünüz yer elmalarını ekleyin. 1 portakalın suyunu, 1 su bardağı sıcak suyu ekleyip  20-25 dakika pişirin.
Yemek piştikten sonra ince kıyılmış maydanozları ekleyip, tencerenin kapağını kapayın.
Soğuduktan sonra servis yapacağınız kaba alıp taze maydanoz ile süsleyerek servis yapabilirsiniz.
 
Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. oo yine nefis bir lezzet.Elleriniz dert görmesin kızlar.sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. elıne sağlık bunu hıc yapmadığım gıbı tadınıda bılmıyorum ama merak ettım denemeden bıllemeyız değılmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bende ilk defa denedim, tadını beğendim, siz de mutlaka deneyin bence, sevgiler:))

      Sil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe