5 Nisan 2013 Cuma

Islak Kek

Günaydın,
 
Bu haftanın da sonuna geldik. Herkese güzel bir hafta sonu geçirmesi dileklerimle, benim sevdiğim eskilerden bir tarifle buradayım. Annemin tariflerini yazdığı bir defteri var .Ara sıra karıştırıyorum. Islak Kek tarifini de annemdem aldım.
 
 


Malzemeler;
 
4 adet Yumurta
2 su bardağı Şeker
2 çorba kaşığı Kakao
2 su bardağı Süt (1 bardak içine,1 bardak ta üzerine dökmek için)
1 su bardağı Sıvı Yağ
2 su bardağı Un
1 Paket Vanilya
1 Paket Kabartma Tozu
Hindistan Cevizi
 
Yapılışı;
 
Yumurta ve şekeri birlikte güzelce çırpın. Kakao, 1 bardak süt ve sıvı yağı ilave edin. Karıştırmaya devam edin. Kabartma Tozu, Vanilya ve Unu ekleyin .Kalıbınızı yağlayın, kek karışımını dökün.180 derece fırında pişirin. Piştiğini anlamak için kürdan testi yöntemini kullanın. Batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.
Keki fırından çıkardıktan sonra 1 bardak sütü üzerine dökün, çekmesini bekleyin.
Kek soğuduktan sonra Hindistan cevizi yada isteğiniz şekilde süsleyerek servis yapabilirsiniz.
 
Afiyet olsun...

Kek fırında pişerken ilk 20 dakika fırının kapağını kesinlikle açmayın.

Islak kek tarifinde kek piştikten sonra üzerine dökmek için bir bardak ayrılır. Ama çiğ yumurta yeme fikri bana pek sevimli gelmediği için, ben ayırmıyorum. Bir bardak sütle ıslatıyorum.




6 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor benimde favorilerimden ellerine sağlık iyi hafta sonları:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,mutlu hafta sonları dilerim, sevgiler:))

      Sil
  2. elıne sağlık nemlı kekler daha guzel oluyor helede anne tarıfıyse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler evet anne tarifleri bir başka oluyor. Sevgiler:))

      Sil
  3. Eski tariflerin üzerine yok,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. ne güzel kabarmış canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe