15 Şubat 2013 Cuma

İncirli Kek


Haftanın son gününden herkese merhaba,

Bugün incirli kek tarifim var.Bu tatlıyı yazın memlekette iken o kadar çok yaptım ki.Hatta komşuların gelen misafirleri için bile hazırladım :)) Çok beğenilen bir tatlı oldu.
Malzeme listesine bakıp zor demeyin, o kadar pratik ve kolay ki yapımı, bir başlayınca nasıl bittiğini anlamayacaksınız.

Malzemeler;
 
Kek İçin,
 
8 adet kuru incir (küçük küçük doğranmış-suda bekletilmiş)
1 su bardağı ceviz (iri doğranmış)
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
 
Keki Islatmak İçin; (soğuk olacak sıcak kek'e dökülecek)
 
1,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı nescafe
Yarım su bardağı toz şeker
 
Kreması İçin;
 
2 yemek kaşığı buğday nişastası
2 yemek kaşığı un
5 su bardağı süt
5 yemek kaşığı toz şeker
1 paket toz kremşanti
 
Yapılışı;
 
İlk önce kek malzemeleri ile kekimizi yapıyoruz.Yumurta ve şekeri çırpıyoruz.Un ve kabartma tozunu ilave ediyoruz.Suyunu süzdüğümüz incir ve cevizleri ilave edip kaşıkla karıştırıyoruz.
Karışımı dikdörtgen bir borcama döküyoruz.160 derece fırında pişiriyoruz.Kuru bir kek olacak kekim kötü oldu diye düşünmeyin. Fırından çıkardığımız sıcak kekin üzerinde kürdan ile delikler açıp, soğuk olarak hazırladığımız nescafeli karışımı döküyoruz.
 
Kek pişerken kremasını hazırlıyoruz.Krem şanti hariç tüm malzemeyi karıştırıp, muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.Piştikten sonra ocaktan alın, 5 dakika kadar ılınmaya bırakın.Sonra toz krem şantiyi ilave edip çırpın.
 
Islattığımız, kekin üzerine ılınan kremayı dökün ve buzdolabında 2-3 saat bekletin.
 
İncirli Tatlımız yemeğe hazır. Ben genellikle akşamdan yapıyorum.O zaman daha güzel oluyor. İsterseniz servis yaparken tarçın, ceviz ile süsleyebilirsiniz.
 
Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. Eline sağlık nefis bir kek olmuş:) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. İncirli keke bayılırım:)Ellerinize sağlık.Blogunuzu izlemeye aldım.Bana da beklerim.Bende istanbuldaki farklı lezzet ve mekanlar hakkında paylaşım yapıyorum.http://istkazanbenkepce.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. ayyy çok merak ettim:)incire bayılırım ben elinize sağlık
    omurinandi.blogspot.com sevgiler

    YanıtlaSil
  4. incirli tatlıları çok severim Ellerine sağlık olsaydı da yeseydim
    :)

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK CANIM.NEFİS BİR TATLI OLMUŞ.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım:)
    nefis görünüyor kekin:))
    sevgiler:)

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe